kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #51
    No dokladnie i moje kodowanie 23174 ni w zab mi nie wychodzi dlatego poprosilem o rozpisanie :-).
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • spacewalker
      Elegance
      • 2012
      • 943

      #52
      Dajcie to do innego wątku, bo tu jest o MK60EC1/E1

      Komentarz

      • 1 6 D
        Rider
        • 2011
        • 547
        • Volkswagen

        #53
        Przeglądałem autoscany aut z mojej listy by mieć dodatkowe oparcie i jedyne czego bym był pewny na tę chwilę to kombinacje typu silnika i tego czy auto ma system Start/Stop, choć nie wiem jak auto by się zachowało po jego zakodowaniu. Czyli to co niżej:
        Kod:
        LC,15,0~2,00,Engine Type: 1.2 TSI/1.4 TSI/1.6 MPI
        LC,15,0~2,01,Engine Type: 1.8 TSI/2.0 TFSI/2.0 TSI/3,6 FSI/1.6 TDI/1.9 TDI
        LC,15,0~2,02,Engine Type: 2.0 TDI
        LC,15,4,Start/Stop System with Regenerative Braking (PR-7L6) installed
        No i opisy bajtów 5, 7, 9, 11, 13 odnośnie końcówki numeru VIN
        Bajt15bit4 jest zaznaczone tylko wtedy gdy auto ma sterownik silnika pod Start/Stop (według ETKA są inne dla aut z i bez) i jest on pod niego zakodowany.

        EDIT:
        Kolejny temat o przeszczepie na MK60EC1:
        http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
        Trochę plików do VCDS, zapraszam

        Komentarz

        • spacewalker
          Elegance
          • 2012
          • 943

          #54
          Zamieszczone przez 1 6 D
          EDIT:
          Kolejny temat o przeszczepie na MK60EC1:
          http://translate.googleusercontent.c...zFen5CCWCKNzlQ
          Przeszczep jak przeszczep, ale o kodowaniu to ja nic nie znalazłem a to jak narazie jest punktem zaczepnym do czego kolwiek.

          Komentarz

          • 1 6 D
            Rider
            • 2011
            • 547
            • Volkswagen

            #55
            Może ktoś umie chińskie znaczki :P

            Tu chyba są jakieś rozmyślenia nad kodowaniem, niestety nie umiem z jpg wyciągnąć tych opisów.
            http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
            Trochę plików do VCDS, zapraszam

            Komentarz

            • spacewalker
              Elegance
              • 2012
              • 943

              #56
              No ale ty nadal swoje. Problem jest w tym ze EC1 pompka ma wpisany w siebie Component Security. Jeden z moich kolegów wysypał kodowanie ABS-u jak tylko wymienił licznik na nowy. Kodowania to i Europa ma, ale coz tego jak pompa tego nie przyjmuje, o to się rozchodzi.

              Komentarz

              • 1 6 D
                Rider
                • 2011
                • 547
                • Volkswagen

                #57
                A może ktoś ma interfejs VAG CAN PRO, według ich strony program umie rozkodować te sterowniki.
                Ce domaine est peut-être à vendre!



                Na vwvortex znalazłem temat gdzie opisują jak aktywować dwustopniowe wyłączanie ESP:
                http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5898219-How-to-DEFEAT-ESP-for-FREE!!!!!
                http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                Trochę plików do VCDS, zapraszam

                Komentarz

                • spacewalker
                  Elegance
                  • 2012
                  • 943

                  #58
                  Ehh..... piszesz jak nawiedzony po działce białego normalnie. Co Ci da rozkodowanie ABS-u kiedy go nie zakodujesz? Czy ty to rozumiesz, czy kiedy kolwiek zrozumeisz ?
                  Wklejasz te linik z netu tutaj i nic to nie wnosi. Podłacz pompę u siebie, czy gdzie kolwiek to instalujesz, wpisz jakie kolwiek kodowanie i zobacz czy przyjmie. Jak przyjmie to się bedziesz martwił jak ją poprawnie zakodowac.

                  Komentarz

                  • 1 6 D
                    Rider
                    • 2011
                    • 547
                    • Volkswagen

                    #59
                    Ja już mam fabrycznie w Scirocco pompę MK60EC1 w wersji AD czyli biednej.

                    A może trzeba PIN z zawieszki jaki się dostaje przy kluczykach wpisać w Security Access lub jakimś kanale adaptacji, tak jak przy dopisywaniu kluczyków do IMMO czy przy wymianie sterownika silnika na drugi używany?

                    Choć z tym PINem to trochę nierealne skoro w OII FL zmieniają ludzie pompy mk60EC1 na nowsze wersje i tylko kodowanie wklejają swoje plus adaptacja czujników i działa już, bez kojarzenia pompy autem jakimiś kodami czy coś.


                    Ogarnia ktoś kiedy OII miało G85 przy kierownicy a kiedy już w maglownicy? Czy datą szczególną będzie tu maj 2008?
                    http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                    Trochę plików do VCDS, zapraszam

                    Komentarz

                    • czyzyk64
                      Elegance
                      • 2008
                      • 866

                      #60
                      Witam.
                      posiadam pompę mk70 o nr 1k0 907 379 p, bez esp tylko z asr, czy jest możliwość zamienienia jej na taka prosta mk60 ale aby miała esp . Skoda to ta przed fl. Czy jest to duzo zachodu ? Na czym polegalaby zamiana?Może ktos z forumowiczów robił taka zamiane ?
                      pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #61
                        Musisz szukać pompy do przed liftu ale z ESP.
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • spacewalker
                          Elegance
                          • 2012
                          • 943

                          #62
                          Zamieszczone przez 1 6 D
                          A może trzeba PIN z zawieszki jaki się dostaje przy kluczykach wpisać w Security Access lub jakimś kanale adaptacji, tak jak przy dopisywaniu kluczyków do IMMO czy przy wymianie sterownika silnika na drugi używany?
                          ABS EC1 ma wpisany w sobie Component Security. Ten numer CS ( odpowiedzialny coś ala za immo) jest wpisany w licznik i w ECU. Nawet AVDi (poprzedni VAG commander) zaleca zrobienie kopi zapasowej EEproma z ABS-u w przypadku jakiej kolwiek ingerencji w licznik, lub robienie licznika na "stole".

                          Czyli generalnie by to zainstalować wygląda na to ze musi byc to cały komplet z ECU + Licznik+ abs lub (tak przypuszczam) chociaz licznik z dopasowanym IMMo do ECU i z org Component Security,

                          Komentarz

                          • 1 6 D
                            Rider
                            • 2011
                            • 547
                            • Volkswagen

                            #63
                            spacewalker, to czemu ludzie montując Park Assist wstawiają nowsze pompy, np BE zamiast AD, kopiują stare kodowanie ABS, dodając tylko 00 na końcu i przyjmuje je bez problemów i bez dodatkowego wpisywania kodów, chyba tak Enriquez miał.
                            http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                            Trochę plików do VCDS, zapraszam

                            Komentarz

                            • spacewalker
                              Elegance
                              • 2012
                              • 943

                              #64
                              Byc moze jeżeli juz ktoś ma EDC17 i licznik na NEC-u to sprawa wygląda inaczej. Kolega Piotrk_GDY w RS-ie ma EDC17 a jeszcze stary licznik na Micronasie i niestety pompy z długim kodowaniem nie zakodowałl.

                              Komentarz

                              • 1 6 D
                                Rider
                                • 2011
                                • 547
                                • Volkswagen

                                #65
                                A w ASO mu tak zakodowali tak że błąd złego sygnału ze wspomagania pokazuje.
                                http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                Komentarz

                                • kowaltom99
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 743
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez 1 6 D
                                  spacewalker, to czemu ludzie montując Park Assist wstawiają nowsze pompy, np BE zamiast AD, kopiują stare kodowanie ABS, dodając tylko 00 na końcu i przyjmuje je bez problemów i bez dodatkowego wpisywania kodów, chyba tak Enriquez miał.
                                  W wątku o montowaniu Park Assist opisałem mój przypadek.
                                  Przeszczep pompy BE u mnie zakończył sie sukcesem. Do starego kodowania dodałem na końcu "00" i sterownik BE ładnie dał się zakodować. Kodowałem sam VCDS-em bez pomocy ASO. Także wg mnie jeżeli ktoś ma pompę MK60EC1 juz na pokładzie to wymiana na inną MK60EC1 nie stanowi problemu - warunek - trzeba zapisać sobie kodowanie starej pompy.

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11007
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez 1 6 D
                                    A w ASO mu tak zakodowali tak że błąd złego sygnału ze wspomagania pokazuje.
                                    to może być wina maglownicy
                                    Zamieszczone przez kowaltom99
                                    Także wg mnie jeżeli ktoś ma pompę MK60EC1 juz na pokładzie to wymiana na inną MK60EC1 nie stanowi problemu - warunek - trzeba zapisać sobie kodowanie starej pompy
                                    tu będzie sedno sprawy
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez krzynol
                                      tu będzie sedno sprawy
                                      zakładając że przedliftowa CE obsłuży nową pompę
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • spacewalker
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 943

                                        #69
                                        Nie wiadomo jaki to był błąd. Kodowanie to jedno a adaptacja to drugie.

                                        Komentarz

                                        • 1 6 D
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 547
                                          • Volkswagen

                                          #70
                                          01309 to było:


                                          Wydaje się mi że trzeba się bacznie przyjrzeć kodowaniu wspomagania a raczej adaptacji.

                                          Co do CE to ja mam 049 czyli stare i MK60EC1 jest fabryczne, kolega z forum Golfa5 ma właśnie mk5 z silnikiem BLS i też MK60EC1 jest z fabryki zamontowane.
                                          http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                          Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                          Komentarz

                                          • piotrek_gdy
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 7723
                                            • Volkswagen
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #71
                                            no tak, ale u mnie dochodzi jeszcze to co pisał spacewalker, czyli EDC17 :roll:
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz

                                            • 1 6 D
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 547
                                              • Volkswagen

                                              #72
                                              Ja mam 2.0 TDI na Common Rail o oznaczeniu CBDB i też to jest jak kojarzę EDC17, numer z VCDSa 03L906022R. CE u mnie ma numer 3C8937049E, sterownik ABS jest 1K0907379AD. Gateway ma numerek 1K0907530S. Licznik tez jest jeszcze stary z czerwonym MFA+ jak z Golfa 5 wyglądający.
                                              http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                              Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                              Komentarz

                                              • spacewalker
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 943

                                                #73
                                                To jest urok kodowania sterowników po SVM. My gdybamy, a VAS to robi od strzała, tylko dlatego ze ktoś to tak zaprojektował i inaczej nie bedzie. VAS to naprawde mocny sprzęt.... no ale jak jest online.
                                                A jak Piotrk miał ten bład - to do zrobienia jest adaptacja Wspomagania, bo miałem to samo jak wymieniłem u siebie ABS na HHI. We wspomaganiu w adaptacjach są 3 opcje dla ABS-u. MK70, MK60 i MK60EC1. Pod warunkiem ze wspomaganie ma dostepną adaptację, ale chyba po 07 roku juz było jdno tylko.

                                                Komentarz

                                                • piotrek_gdy
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 7723
                                                  • Volkswagen
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  #74
                                                  u mnie nawet VAS nie dał rady zakodowac pompy BE online-wyrzucalo brak komunikacji ze stwrownikiem po zakodowaniu online
                                                  dlatego wróciłem do swojej wyjściowej AD
                                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                  Komentarz

                                                  • spacewalker
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 943

                                                    #75
                                                    No to jednak kodowanie nie poszło, to co ten 16D pip****** ze zakodowałes??, ku****** po co siać zamęt i pir***** w koło i jakies kodowania wklejać.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...